Valentijn op/stand - Marijke Vos

Nina is journaliste is wil graag grotere artikelen schrijven en erkend worden voor haar talent. Als ze de kans krijgt om Olivier van Zwuynenburgh, de zoon van de barones te interviewen, grijpt ze die met beide handen aan. Het enige probleem is dat Olivier geen interview geeft, maar zijn moeder de barones heeft daar zo haar eigen ideeën over. Zij verteld Nina hoe ze moet doen en handelen om Olivier zo te krijgen. Maar Olivier lijkt daar heel anders over te denken. En als er dan ook nog eens gevoelens bij komen kijken is er geen weg meer terug. Als dat maar goed gaat?

Dit is zo’n heerlijk kort Valentijns verhaal, waar je even lekker voor kunt gaan zitten met een bakkie koffie of kopje thee. Het verhaal is heel vermakelijk en dat het soms voorspelbaar is neemt niets van het plezier weg.

De cover trok mij als eerste, zo zoet en roze. Maar voor Valentijn de ideale cover. Na het lezen van de flaptekst was ik heel benieuwd of Nina het allemaal voor elkaar ging krijgen.

Deze novelle voelt weer aan als een heel verhaal. Door de vlotte schrijfstijl van Marijke beleef je het verhaal levendig, beeldend en met een heerlijke vleug humor.

Het verhaal zit goed in elkaar. De soms in het begin wat naïeve Nina wordt steeds leuker naarmate je verder in het verhaal komt. Olivier met zijn eigen plannetje die vond ik van het begin af aan al leuk. En als Nina en Olivier samen werken zijn ze nog leuker. De barones die eigenlijk alleen maar wil dat haar zoon gelukkig is, al moet ze nog een beetje vertrouwen op Oliviers eigen keuzes.

Of je het verhaal nu leest, of luistert naar de mooie stem van Susan Muskee, het is beide genieten. Ik heb het zowel gelezen als geluisterd. Ik vind het een heerlijk verhaal om even een moment voor jezelf te nemen en te genieten.