Op zoek naar Matteo - Janine D'Augusta-Merema ⭐⭐⭐⭐

Op zoek naar Matteo is de debuutroman en het eerste deel van de “Weg van Italië” serie van Janine D’Augusta-Merema.

Naomi wil voorlopig even geen relatie meer na haar vreselijke ex. Via Instagram leert ze de knappe Italiaan Matteo kennen. Het voelt goed, heel goed zelfs. Wanneer de huisbaas de huur opzegt, dreigt ze op straat te komen staan. Op haar werk levert Naomi goed werk, helaas is het voor haar manager Amy nog steeds niet goed genoeg. Als ze dan een kans krijgt om voor zes maanden in Milaan te werken, ziet Naomi het als een teken.

Eenmaal in Milaan aangekomen, is er geen teken van Matteo. In haar nieuwe baan word ze flink uitgedaagd. Ze wordt zelfs onverwachts over geplaatst naar de afdeling Sales in Salerno, een mooie kustplaats. Is dit dan eindelijk de plek waar zij en Matteo hun relatie kunnen verdiepen?

Vanaf het moment dat ik de cover zag, met een prachtige Italiaanse sfeer was ik verkocht. De achterflaptekst maakt me alleen maar nieuwsgieriger naar het verhaal.

Janine heeft een meeslepende schrijfstijl, ze schrijft heel gedetailleerd over de verschillende locaties, de mooie gebouwen, de heerlijke relaxte cultuur en de overheerlijke gerechten. Het personage van Naomi is goed uitgediept en we zien haar groeien naarmate het verhaal vordert. De onderwerpen vriendschap, familie, persoonlijke groei, zelfvertrouwen en natuurlijk liefde komen allemaal aanbod.

Dit eerste deel van de serie is een hele mooi opstap voor de avonturen die Naomi nog gaat beleven in Italië. Het is een heerlijk Slow Burn verhaal waarmee je heerlijk kunt weg zwijmelen in Italiaanse sferen. Het is goed te merken dat Janine vaak in Italië is of is geweest. Ze heeft goed onderzoek gedaan naar alle mooie plaatsen en trekpleisters. Het is alsof je zelf in Italië bent.

De epiloog geeft al een voorzet wat er in het tweede deel staat te gebeuren. En ik moet eerlijk zeggen, dat ik daar nu al naar uitkijk.

Deze serie is een echte aanrader voor liefhebbers van feelgood, Slow Burn en Italië.