Perfect in de maat - Kristie Raaijmakers ⭐⭐⭐⭐⭐

Perfect in de maat is het vierde en laatste deel in de Rock & Flirt serie van Kristie Raaijmakers.

Mirna is alleenstaande moeder van de vijfjarige Noah. Door de heftige relatiebreuk van 6 jaar geleden, heeft ze een hekel aan muziek. Sterker nog ze heeft alle muziek uit haar leven verbannen. Wanneer Tim van Hal de basgitarist van Misty Figures op Mirna’s werk verschijnt, is zij de enige die hem niet herkend. En dat is nu net waardoor Mirna indruk maakt op Tim. Wanneer Tim ontdekt dat Mirna niet van muziek houdt, wil hij hier graag verandering in brengen. Want muziek heelt open wonden, je ziel maar ook je hart. Maar Mirna’s hart is gesloten, zowel voor muziek als voor de liefde, of toch niet?

In de eerste 3 delen hebben we al kennis gemaakt met de overige drie bandleden, Jeff, Johan en Ruud. Met deze delen heeft Kristie de lat erg hoog gelegd voor zichzelf. Maar daar is ze met dit vierde deel ruim overheen gegaan.

De schrijfstijl van Kristie is vlot, rauw, emotioneel, gedetailleerd, met humor  en heel beeldend (in mijn geval alsof er tijdens het lezen een film in mijn hoofd afspeelt). De personages zijn goed uitgediept en naarmate je verder in het verhaal komt vormen de puzzelstukjes van het verleden een complete puzzel. Door de korte hoofdstukken lees je sneller door het boek heen dan je wilt. Aan de ene kant wil je weten wat er in het verleden is gebeurt, maar aan de andere kant wil je ook zo lang mogelijk van het mooie verhaal genieten.

De onderwerpen die Kristie in haar boeken gebruikt zijn zwaar, maar ze zijn goed onderbouwd en je kan goed lezen dat ze veel onderzoek ernaar heeft gedaan. De beschrijving is zowel rauw als mooi, maar ze maakt het niet mooier dan het is. Een verslaving is niet mooi, ongeacht waar je aan verslaafd bent. Dat is de realgood in feelgood.

Ik heb intens genoten van deze heerlijke serie. De perfecte serie als je van feelgood, romance, humor, spice en muziek houdt. Dit is zo’n serie die ik graag als paperback in mijn boekenkast wil hebben, want deze pronkstukken ga ik zeker nog een keer herlezen.