Het perfecte zusje - Anna van den Breemer ⭐⭐⭐⭐

Het prefecte zusje is de debuutthriller van Anna van den Breemer.

Maak kennis met Gaby, ze woont met haar man en twee kinderen in Deventer. Heeft een succesvol bedrijf en is als patissier veel te zien als gast op tv en social media. Na een afschuwelijk bericht in het nieuws van een meisje dat vermist word, staat uit het niets haar jeugdvriendin Anniek voor haar neus. Hierdoor komen er duistere herinneringen bij Gaby boven uit haar verleden, iets waar ze liever niet aan denkt. Heeft haar broer er iets mee te maken? Kan haar goed opgebouwde imago dit nieuws aan? Durft Gaby het aan om haar broer hiermee te confronteren?

De cover was voor mij echt een eyecatcher, de mooie intens rode kaft met de glimmende appel in de hand. Het heeft iets onheilspellends, zoals sneeuwwitje met de vergiftigde appel van haar stiefmoeder. Na het lezen van de achterflap was ik dan ook heel benieuwd naar de rest van het verhaal.

De schrijfstijl van Anna was heel prettig, het is vlot, beeldend, realistisch en zeer krachtig met een goed opbouwende spanning naar het einde toe. De korte hoofdstukken zijn ook echt een voordeel hierbij.

Ik vond het een spannende, originele verhaallijn met een sterk en verrassend plot. De zoektocht die Gaby en Anniek zelf houden is zowel spannend als interessant, want wie verteld er de waarheid?

Vanaf de eerste hoofdstukken zat ik in het verhaal, ik kon me helemaal inleven in Gaby en kon het boek maar met moeite neerleggen. Zo erg dat ik tijdens het wandelen en huishouden verder heb geluisterd via het audioboek. Ik moest gewoon weten hoe het verder ging. Het audioboek is ingesproken door Dafne Holtland, en haar stem paste ook heel erg goed bij het verhaal. Ze wist het verhaal op de juiste manier over te brengen waardoor het ook echt bij je binnenkwam en nog spannender werd.

Ik heb genoten van het spannende verhaal en ben benieuwd wat Anna van den Breemer nog meer gaat schrijven.