Een onverwachte gast (Bon Bini Bruiloft 1) - Sasja Winters ⭐⭐⭐⭐

Een onverwachte gast is het eerste deel in de Bon Bini Bruiloft trilogie van Sasja Winters.

Fay heeft sinds haar jeugd maar één grote droom, om te trouwen met haar droomman in een prachtige jurk op een romantische locatie. Als haar vriend Bob wordt overgeplaatst naar Aruba voor zijn werk als militair, denkt Fay dat hij haar ten huwelijk gaat vragen. Ze solliciteert in Aruba bij een weddingplanner en heeft nu ook nog eens een droombaan. Alles is perfect totdat ze onverwachts een oude jeugdliefde tegenkomt. Liam, degene die haar zo hard heeft laten vallen, maar waar haar hart nog steeds sneller van gaat kloppen. Alsof het op Aruba al niet warm genoeg is…….

Zeg nu zelf, die cover is toch heerlijke zomerse, met een vleugje romantiek. Bij mij zorgt het ervoor dat ik naar een warmer oord verlang in plaats van de gure kou hier.

De schrijfstijl van Sasja is heel prettige, levendig, vlot, gedetailleerd en beeldend. Hoewel ik zelf nog nooit op Aruba ben geweest kan ik me heel goed voorstellen hoe het er allemaal uitziet. Het is net alsof je mag meelopen met Fay als weddingplanner. De prachtige locaties die beschreven worden zorgen ervoor dat je ook naar dit heerlijke warme oord wilt.

De hoofdpersonage Fay is waar het allemaal om draait, je leert haar kennen en begrijpen. En dan is daar Bob, de lieve betrouwbare voorspelbare bijna saaie vriend van Fay. Hoewel ze van Bob houdt, is hun relatie geen vuurwerk. Sasja werkt goed naar een plottwist toe als Liam zijn kant van het verhaal verteld. De personages zijn voor het eerste deel goed uitgediept en in het vervolg zullen we ze vast nog beter leren kennen.

Doordat Fay soms heel spontaan kan reageren zonder haar acties eerst te overdenken, volgen er hilarische gebeurtenissen. Om te beginnen, verstopt ze zich achter de balie van het hotel en daarna achter een grote plant.

Dit is een heerlijk tussendoortje die je op elk moment kunt lezen. Waan jezelf even in Aruba en geniet van de mooie locaties en de hilarische acties van Fay.