Een mes in de rug (Codenaam Pensionado 3) - Haper Lin ⭐⭐⭐🌟

Een mes in de rug is het derde deel van de trilogie Codenaam Pensionado van Harper Lin.

Barbara Gold is 70 jaar en een ex CIA-agente. Sinds haar vorige twee avonturen heeft ze ontdekt dat het toch niet zo saai is om gepensioneerd te zijn en dat het heel belangrijk is om een team om je heen te hebben.

Barbara maakt zich klaar in de badkamer voor haar eerste echte date met de knappe Octavian. Als ze een tocht voelt, staan haar zintuigen onmiddellijk op scherp. Ze ontdekt een indringer in haar huis en kan nog net op tijd ontkomen voor hij haar kan omleggen. Wie is deze man? Waarom wil hij haar dood hebben? Zou het iets met de laatste twee moorden te maken hebben? Of is het toch verbonden met de CIA?

Dit derde en laatste deel van de serie is ook wel de klapper op de vuurpijl. Zoals ze zeggen, Going out with a bang! Alles word uit de kast getrokken.  Barbara gaat undercover, verkleed als een gokker die te diep in het glaasje heeft gekeken. Ze plaatst afluister apparatuur, ze huurt een mooie sport bolide, en komt zelfs in de cel terecht. Het lijkt misschien een beetje too much, maar dat maakt het verhaal juist zo leuk en heerlijk om naar te luisteren. Je schiet van de ene in de volgende actie. En toch zit er door die spanning ook nog humor verwerkt.

Deze serie heb ik het audioboek geluisterd, alle drie de delen zijn ingesproken door Pamela Teves. Ze zet een geweldige Barbara Gold neer. Je kunt lekker onderuit zakken of het huishouden doen of sporten terwijl je geniet van de heerlijke cosy-crime serie die voor je ogen afspeelt. Het heeft spanning, humor, scenes die je met een korreltje zout kan nemen, maar het is goed neergezet en heel vermakelijk.

Voor liefhebbers van cosy-crime is het zeker een aanrader. Geniet van de avonturen met de nodige humor en moord.