Precies de juiste snaar - Kristie Raaijmakers ⭐⭐⭐⭐⭐

Precies de juiste snaar is het derde deel in de Rock & Flirt serie van Kristie Raaijmakers.

Jill heeft van haar hobby fotograferen haar werk gemaakt. Helaas is het fotograferen van huwelijken (door de bridezilla’s) niet meer waar ze zo blij van wordt. Haar beste vriend Ruud, gitarist van Mysty Figures stelt voor om hun persoonlijke fotograaf te worden. Hierdoor krijgt de band meer bekendheid via Internet, kan Jill haar portfolio uitbreiden en kunnen hun fans mooie foto’s van de band zien. Een win-win situatie voor zowel de band,  Jill als hun fans.

Maar wat nu als er na 20 jaar vriendschap iets veranderd in je gevoelens voor je beste vriend? En je die gevoelens niet meer kunt negeren dus besluit je om ze op tafel te gooien? Is dit dan het einde van hun vriendschap? Of is het toch friends to lovers?

De voorpret begint al bij de covers, want wat zijn die prachtig. Deze wil toch iedere feelgood muziekliefhebber in zijn kast hebben staan. Pronken alsof het trofeeën zijn. Ik in ieder geval wel.

Kristie schrijft vlot, beeldend, herkenbaar, met veel emotie en vol met humor. Vanaf het eerste hoofdstuk word je het verhaal ingesleurd en laat je pas weer los als je het boek uit hebt. En dan komt het besef dat je niet verder kan, maar nog een paar maanden moet wachten op het vierde deel (no pressure Kristie). Hou er wel rekening mee dat je ook in dit deel een doos zakdoekjes nodig hebt, want de tranen komen zowel van het verdriet als van het lachen.

Jill en Ruud maar ook de andere personages uit de vorige delen leer je steeds beter kennen, ze worden goed uitgediept, laagje voor laagje kom je meer te weten over het verleden, en hoe ze zo gevormd zijn. Je leeft met ze mee, in alle stadia die voorbijkomen. Sommige scenes zijn heel herkenbaar en grijpen je aan het hart waardoor je achter je boek zit te snotteren. Terwijl je een moment later hardop kan zitten lachen.

Het is heel mooi om te lezen hoe de serieuze zwaardere onderwerpen ook langskomen, zoals verlies, rouw, verdriet, verwerking, doorzettingsvermogen, opkomen voor jezelf, familie, vriendschap, maar zeker ook lust en liefde. Dit is geen feelgood, maar realgood.

Als je een feelgood wil, met diepgang, realistische onderwerpen, van muziek houd en romantisch wilt genieten dan is dit echt een aanrader!!

Het eerste deel Compleet van de wijs mocht ik deelnemen aan de Blogtour. Na het lezen hiervan waren we zo enthousiast dat we de overige delen van de serie als Buddyread aan het lezen zijn. En hoewel we het boek verdeeld hebben in 3 delen, was er geen houden aan, zodra je begint met lezen stop je pas als het uit is. En dan denk je, wauw wat een verhaal. Ik weet nu al dat het vierde deel een knaller gaat worden, keep the best for last!!