Dodelijke Cocktail - Nadine Barrosso ⭐⭐⭐⭐⭐

Dodelijke Cocktail is de nieuwste thriller van Nadine Barroso.

Het verhaal speelt zich al in Italië waar vijf vriendinnen, Charlie, Maaike, Tessel, Isabel en Esmee een gezellige vakantie vieren. De vriendinnen hebben zo hun eigen regels “Sisters for Misters”. Maar ze willen vooral genieten van de zon, zee, strand, heerlijke cocktails en alle knappe mannen. Ze hebben het erg gezellig, totdat er een verschrikkelijk drama gebeurd wat hun hele vakantie veranderd in een nachtmerrie. Twintig jaar later ontvangt Charlie de oude ansichtkaart die ze toen in Italië verzonden heeft naar huis. Dit zorgt ervoor dat alle nare herinneringen uit het verleden weer naar boven komen. Maar daar blijft het niet bij, er gebeuren nog meer vreemde dingen, waardoor er onschuldige slachtoffers vallen. Heeft Charlie een inzinking of speelt er iemand een spelletje met haar? Zoja, wie dan?

Bij het zien van de mooie cover en de titel was ik al verkocht, ik moest dit verhaal lezen. En vanaf de eerste pagina werd ik het verhaal ingesleurd, afgezonderd van de wereld om me heen. Je kon een kanon naast me afschieten en ik zou het waarschijnlijk niet gehoord hebben.

Nadine heeft een verslavende schrijfstijl, waardoor je het boek gewoon niet weg kunt leggen. Het leest vlot, is makkelijk te volgen, heeft korte hoofdstukken, is heel gedetailleerd en beeldend geschreven, met een goede opbouw van spanning. De afwisseling van heden en verleden, zorgt ervoor dat het verhaal als een puzzel aan je word uitgelegd, maar de laatste stukjes moet je zelf uitvogelen. En als je denkt dat je weet hoe het in elkaar zit, kan je nog wel eens voor een verrassing komen te staan.

De personages zijn goed uitgediept om je goed in te kunnen leven, hoe het voor de vriendinnen was op vakantie en twintig jaar later. Naarmate het verhaal vordert leer je de vriendinnen ook steeds een beetje beter kennen, en kom je erachter dat niet alles is zoals je het ziet. Hoe goed sommige mensen zijn in het verbergen van hun gevoelens. Zo komen de onderwerpen, jaloezie, (on)macht, vernedering, populair en seksualiteit in het verhaal voor.

Het einde van het verhaal vond ik ook heel mooi neergezet, hoe alles voor je ogen werd ontrafeld. Dan krijg je het besef, dat we soms zo met onszelf bezig zijn dat we niet merken wat voor een interne strijd iemand met zichzelf voert. Of niet voor haar/zijn eigen gevoelens of geaardheid durft uit te komen.

Een geweldige thriller met een spannende opbouw naar het einde, hierdoor laat het verhaal je niet los  tot het boek uit is.