Korenveld - Karin de Graaff ⭐⭐⭐⭐

Korenveld is het eerste deel van de Liefdesstreken serie van Karin de Graaff.

Renate en haar vriend Anthonie wonen in Amsterdam waar ze het onwijs naar hun zin hebben. Als Anthonie voor zijn werk verhuist naar een klein dorp genaamd Wechterholte in Overijssel gaat Renate natuurlijk met hem mee. Maar het platteland is heel iets anders dan wonen in de Randstad. Anthonie heeft daar nogal wat moeite mee. Terwijl Renate zich steeds meer thuis gaat voelen en vrienden maakt met de andere dorpsbewoners. Behalve met haar buurman Mats, beter bekend als Jean Matthieu baron van Paveren toe Hynendael. En zijn zus Marie Christien vind ze al helemaal verschrikkelijk. Maar kan je iemand wel ontlopen in een klein dorp? En wil Renate dit eigenlijk wel?

De cover is mooi rustig en wekte in combinatie met de flaptekst mijn nieuwsgierigheid. Hoe zou het verhaal verder gaan?

De schrijfstijl van Karin is vlot, met humor en leest gemakkelijk, de omgeving word heel beeldend met details beschreven, zodat je het idee hebt zelf in het dorp te zijn. De korte hoofdstukken lezen erg prettig. Om nog maar te zwijgen over de heerlijke baksels die Renate maakt, dan loopt het water je in de mond. Ik ben heel benieuwd naar de recepten van Renate, want ze klinken allemaal zo lekker.

Het verhaal word verteld vanuit Renate en Mats, voor het eerste deel zijn de personages genoeg uitgediept om je in te kunnen leven. Ik ben benieuwd wat er in de volgende delen allemaal gaat gebeuren.

Een mooi verhaal over twee mensen die elkaar in eerste instantie niet kunnen uitstaan. Maar naarmate ze elkaar beter leren kennen, groeien ze toch naar elkaar toe. Een feelgood over nieuwe vriendschappen maken, zorgen voor elkaar, voor jezelf opkomen en natuurlijk liefde.

Bedankt voor het ebook Zomer & Keuning en Karin de Graaff, ik heb van het verhaal genoten.