Tussen vier muren (Onderweg 2) - Rian Sevenhuijsen

Tussen vier muren is het tweede deel in de Onderweg serie van Rian Sevenhuijsen.

Rome is in lockdown. Hierdoor zit Raaf vast in het appartement van zijn vriend Massimo. Raaf is natuurfotograaf van beroep, het liefst trekt hij  graag de wijde wereld in plaats van tussen vier muren opgesloten te zitten. Alleen het woord lockdown zorgt er al voor dat hij het benauwd krijgt. Gelukkig zorgt zijn roodharige buurvrouw ervoor dat zijn verblijf niet al te saai is.

Lexi is die roodharige buurvrouw. Door de lockdown zit zij noodgedwongen met haar ex vast. Ze is een beroemde muzikant en haar agent vindt het een geweldige PR-stunt. De spanningen lopen zo hoog op dat Lexi haar ex eruit gooit. Haar agent is hierover niet te spreken. Lexi wil rust om haar volgende stap te overdenken, maar Raaf heeft een gave om op de meest ongebruikelijke momenten op te duiken. Als dat maar goed gaat……

De cover geeft voor mij weer een heerlijke romantische sfeer weer. De mooie kleuren die een onwijze aantrekkingskracht hebben.

De schrijfstijl is weer lekker vlot, met humor, levendig, beeldend en heel mooi gedetailleerd. Door de korte hoofdstukken lees je lekker door. Rian heeft het weer zo mooi omschreven dat ik Rome vanuit het appartement letterlijk voor me zag. In dit deel blijven we op één plek, maar wat voor een plek. Ik wil ook zo’n appartement met een dakterras.

We lezen zowel vanuit het perspectief van Raaf als Lexi. Deze personages  zijn heel mooi uitgediept, je leert ze steeds een beetje beter kennen en hierdoor leef je al snel met ze mee. Ze hebben allebei de nodige dingen meegemaakt in hun leven en dat is toch iets wat ze als rugzakje meedragen. Zo mooi om te lezen hoe deze last van hun schouders valt als ze eindelijk hun hart voor elkaar open stellen.

In dit deel komen er dus ook minder andere personages langs, maar dat neemt niets af aan het verhaal. Door de gebeurtenissen tussen Lexi en Raaf heb je ook helemaal geen behoefte aan andere personages. De weinige personages die wel langskomen zijn genoeg uitgediept om een beeld van hen te vormen.

Ik vond het eerste deel al een pareltje, maar dit deel is zoveel meer, zo intiem omdat er maar weinig andere personages voorbij komen. Heel mooi.

Snel verder met het derde en laatste deel van de serie.