Ontwaakt met liefde (Zjuta 3) - Julia James ⭐⭐⭐⭐⭐

Ontwaakt met liefde is het laatste deel in de Zjuta serie van Julia James.

Innokentiy (Inno) en Josephine (Josie) staan voor het moeilijkste deel van hun “missie”. Het uitschakelen van Inno’s baas en het redden van zijn zusje. Samen met Ylana en Henri zullen ze een goed plan moeten bedenken, om alles vlekkeloos te laten verlopen. Maar hoe dring je ongemerkt de geheime dienst binnen? En als hun missie slaagt, zullen Inno en Josie dan eindelijk een leven samen kunnen opbouwen?

Dit derde deel is echt een slopend spannend deel met veel onverwachte plottwisten. Het is echt de afsluiter met vuurwerk. De balans tussen spanning en romance is goed verdeeld. Bij de spannende scene’s zit je op het puntje van je stoel en bijt je je nagels kapot. Bij de romance scene’s heb je geen dekentje meer nodig, maar krijg je extra warme oortjes en wangen.

De schrijfstijl van Julia vind ik heel prettig, het is vlot, beeldend, vol met emotie, diepgang en gedetailleerd. Door de spannende opbouw naar het einde van het verhaal toe, kan je het boek gewoon niet meer neerleggen, je wil weten, nee, je moet weten hoe het verder gaat met Inno en Josie. Het verhaal is gewoon verslavend te noemen.

Doordat het uit beide perspectieven geschreven is, krijg je een inkijk in de gedachten gang van zowel Josie als Inno. Josie is een warrige chaoot, die vaak ondoordachte dingen doet, maar dat is ook gelijk haar charme en geheime wapen. Inno is een moordzuchtige machine, maar als je door de robot-laag heen bent, dan weet je dat hij zo is gemaakt met het besef dat hij dit allemaal deed voor de veiligheid en gezondheid van zijn familie.

En hoewel ik Inno niet in het echte leven wil tegenkomen, heeft Julia ervoor gezorgd dat je ook zijn menselijke kant ziet. Wat ik echt een mega pluspunt voor de diepgang van het verhaal vind.

Ik heb echt intens genoten van deze trilogie en ben dan ook zeer benieuwd naar de volgende verhalen die Julia James nog gaat schrijven.

De Zjuta trilogie is echt een aanrader voor Dark Romance fans.