Afgeschreven - Angelique Haak⭐⭐⭐⭐⭐

Afgeschreven is de nieuwste thriller van Angelique Haak.

Thrillerschrijfster Sasja Winters is net zoals haar populaire serie De Maasstadmoorden door het publiek vergeten. Sasja vindt dit niet zo erg, nadat er een incident was met haar uitgever. Hierdoor is ze uit de schijnwerpers van de schrijfwereld gestapt. Na te zijn ingestort is ze nu aan de betere hand en wil er graag zijn voor haar kinderen, vooral nu na haar scheiding, maar dit gaat niet altijd hoe ze zou willen.

Maar dan word Sasja weer teruggetrokken in de schrijverswereld als de politie voor de deur staat. Er is een jonge vrouw vermoord op de manier uit één van Sasja’s boeken, de Maasstadmoorden reeks. Nu moet ze er samen met de politie alles aan doen om nog meer slachtoffers te voorkomen zonder de serie te voltooien.

De cover van Afgeschreven is heel mooi en uniek. De opening in het midden de tekst met “Copycat” erin, zelfs de spanning is van de cover af te lezen.

De schrijfstijl van Angelique vond ik heel prettig, het was vlot, gemakkelijk te volgen, heel gedetailleerd en beeldend geschreven. De personages zijn goed uitgewerkt en daardoor kan iedereen  verdacht zijn. De manier waarop Angelique de Black-outs van Sasja beschrijft is bijna alsof ze het zelf heeft meegemaakt, zo onwerkelijk reëel. Hierdoor krijg je een sterke band met Sasja en begin je soms ook een beetje te twijfelen aan jezelf. Heb ik het goed gelezen of heb ik iets gemist. Dit verhaal is te vergelijken alsof je een spannende thriller zit te kijken.

Vanaf de eerste pagina zit je in het verhaal, en denk maar niet dat je het boek even kunt wegleggen, want dat is geen optie. Iedereen die Sasja tegenkwam was voor mij een verdachte, en naar mate het verhaal vorderde had ik steeds een nieuwe verdachte, totdat bijna aan het einde de mega plottwist als een bom werd gedropt. En die zag ik dus niet aankomen.

Dit is echt een geweldige thriller van de bovenste plank. Man wat heb ik van dit verhaal genoten. Voor mij was dit het eerste verhaal dat ik van Angelique Haak heb gelezen, maar zeker weten dat het niet de laatste zal zijn. Ik kan Angelique toevoegen aan mijn lijstje van must-read auteurs.

Dit is een boek die je gewoon gelezen moet hebben, of je nu een thriller fan bent of af en toe eens een thriller leest, hier kan je niet omheen. Dit is echt een dikke aanrader, een echte must-read. Geloof me, het verhaal zal je niet teleurstellen.