Verloofd in Zoutelande - Marli Elisa ⭐⭐⭐⭐

Verloofd in Zoutelande is het derde deel van de serie Sterre’s Zomer van Marli Elisa.

Het verhaal gaat verder waar het in deel 2 is gestopt. Sterre staat voor de moeilijke keuze om een presentatie te geven voor het start-up bedrijf Renew van Daan, haar inmiddels verloofde. Het pluspunt is dat de presentatie en het filmpje heel goed zijn gelukt. Het minpunt is dat alles gebaseerd is op een leugen die Sterre nog steeds aan Daan moet opbiechten, maar hoe??

Het zat zo goed in elkaar, de investeerders voor Renew binnenhalen, geld sparen zodat ze het huis van oma kan kopen en oma verzorgen en natuurlijk gelukkig worden met Daan de liefste man die ze kent. Helaas voor Sterre lijkt alles in duigen te vallen, komt het nog goed, of raakt ze alles kwijt??

Vanaf het begin van het verhaal zit je meteen weer in Sterre’s chaotische hersenspinsels en hilarische gebeurtenissen. Ondanks dat Sterre de leugen niet durft op te biechten krijg je een zwak voor haar. Want het is herkenbaar dat hoe langer je met de waarheid wacht hoe moeilijker het word om het te vertellen. Hoe klein en onschuldig het leugentje ook was, naar mate de tijd verstrijkt word het alsmaar groter.

Het verhaal las weer lekker vlot was beeldend geschreven met natuurlijk een flinke dosis humor, chaos, drama, liefde, verdriet en nog veel meer.

Hoewel het een heerlijk feelgood verhaal is komen er ook serieuze onderwerpen aanbod, zoals de dementie van oma en Daans moeder. Hier is een goede balans gecreëerd tussen feelgood en diepgang.

Aan het einde van het verhaal had ik de neiging om Sterre even door elkaar te schudden. Door haar onzekerheid en op zekere hoogte schaamte voor wat ze allemaal had aangericht gaat ze automatisch van het ergste uit zonder met de ander te praten. Dat vond ik wel moeilijk om te lezen. Maar een beetje extra drama in een chaotische, hilarische feelgood is nooit weg.

Dus wil je een serie als tussendoortje met chaos, drama, liefde en humor dan is deze serie Sterre’s Zomer (trilogie) een echte aanrader.