Het eerste couplet - Sanne Hillemans ⭐⭐⭐⭐

Het eerste couplet is het eerste deel van de vierdelige-serie Hoe vijf minuten mijn leven veranderden van Sanne Hillemans.

Sophia is een stil verlegen meisje, dat na het plotselinge overlijden van haar moeder nog meer in haar eigen wereld keert. Bij het afscheid in de kerk zingt ze een zelfgeschreven nummer voor haar moeder. Het is zo mooi en beladen met emoties en liefde dat iedereen in de kerk er stil van is. Iemand heeft Sophia’s zingen opgenomen en plaatst het op YouTube. Vanaf dat moment gaat alles in snelvaarttrein voor Sophia. Het filmpje wordt al snel duizenden malen bekeken en geliked. Haar oom Marcus helpt haar bij dit alles, want hij zit tenslotte in de entertainment business. Haar liedjes worden opgenomen in een echte studio en ze kan het goed vinden met de band. Vooral met Vince de gitarist. Hij schijnt haar zo goed te begrijpen dat ze soms maar een paar woorden nodig hebben.

De schrijfstijl van Sanne is heel beeldend en gedetailleerd. Ze zorgt ervoor dat de rauwe emotie van je ereader spat. Het leest voor mij daardoor iets minder vlot, maar het is zo intens geschreven. De manier waarop Sophia is neergezet is zo echt en mooi, je voelt gewoon haar verdriet.

De manier waarop Sophia haar leven enigszins weer probeert op te pakken na het overlijden van haar moeder is ook heel mooi beschreven. Bijna alsof je het zelf meemaakt. De relatie die Sophia en Vince vanaf hun eerste ontmoeting hebben is prachtig. Je voelt de twee naar elkaar toegroeien maar op een eerlijke, pure, liefdevolle manier. En door de intensiteit van het verhaal, leef je met Sophia en Vince mee.

Ik vond het een prachtig verhaal. Nu verder met deel 2 Het spectaculaire refrein. Heel benieuwd wat zich daar nog allemaal gaat ontwikkelen.