De moord op de Mollenman (Moorden in het Noorden 3) - Liesbeth van Kempen

De moord op de Mollenman is het derde deel van de Moorden in het Noorden serie van Liesbeth van Kempen.

Dorien, Annemiek en Fleur hebben zich inmiddels ontpopt als drie eigenzinnige amateurdetectives, wanneer het hen uitkomt. En dat kan nog wel eens van pas komen, wanneer Annemiek op het gazon van haar landhuis een dode man aantreft. Waarom stond het alarm niet aan? Heeft haar man Mark er iets mee te maken? Fleur en Fenna staan gelijk klaar om Annemiek te helpen en gaan op onderzoek uit. Dorien keert haar hand niet om voor een beetje chantage in het belang van het onderzoek. En natuurlijk blijft het deze keer ook niet bij maar één dode. Vinden ze de dader op tijd voor er nog meer gewonde vallen?

Dit derde deel heb ik ook weer helemaal geluisterd, ik heb genoten van de heerlijke verhaallijn en de humor van de drie vriendinnen. Dorien die voor informatie chantage gebruikt, is zo komisch neergezet.

De zoektocht naar de dader is dan misschien wel een beetje chaotisch, maar dat maakt het verhaal er alleen maar leuker. Er gebeurd weer van alles in het dorpje en het is zeker niet saai te noemen.

Door de vlotte, levendige en beeldende schrijfstijl met een flinke dosis humor, zorgt Liesbeth ervoor dat je vanaf het eerste hoofdstuk gelijk weer in het verhaal zit. Ik kreeg bij Annemiek zelfs een beetje een gevoel van Hyacinth Bucket van Keeping up Appearances (Schone Schijn). Ik zag haar al helemaal voor me, zoals ze tegen de politie tekeerging dat haar gazon verpest was.

Dit deel was ook weer genieten, een heerlijke cosy-crime waar je ondanks de moorden ook nog tussendoor om kan lachen. Ik weet niet of dit het laatste deel van de serie is, want alles is nog open, dus wie weet…..

Echt een aanrader voor liefhebbers van cosy-crime in combinatie met geweldige humor.