Vensterbankflirt - Fabienne Swinkels ⭐⭐⭐⭐

Vensterbankflirt is het debuut van Fabienne Swinkels, een heerlijke feelgood novelle.

Fleur en Mirthe wonen samen in een klein appartement, maar wel met een enorme brede vensterbank waar je heerlijk in kunt zitten. Of je nu zit te lezen, dagdromen of verlekkerd naar die leuke knappe overbuurman zit te kijken. Het kan allemaal. Fleur heeft een relatie achter de rug, die niet echt goed is afgesloten. Maar ze vind haar overbuurman Max wel heel erg leuk. Helaas voor haar woont hij samen met zijn vriend Manuel.

Als Fleur een boek naar beneden gooit om iemands aandacht te trekken, zien zowel Mirthe als hun vriendinnen er de ideale flirt-methode in. Zodra je het boek ophaalt dan haal je ook die leuke jongen binnen, win-win toch. Of zoals Mirthe het noemt de Yes-modes. Maar Fleur is hier nog niet klaar voor. En wat moet ze nu met haar ex die haar ineens te hulp schiet en spijt lijkt te hebben? En dan is daar nog Max, knappe leuke Max.

Vensterbankflirt is een originele feelgood met veel humor, herkenbare momenten en een unieke manier om te flirten en jongens te ontmoeten. Want zeg nu zelf, dat we daar zelf niet opgekomen zijn. Ik zou het best wel eens willen uitproberen, whahaha.

De schrijfstijl van Fabienne is vlot, heel beeldend en vol met humor. Ik vond sommige dingen heel herkenbaar. De personages zijn goed neergezet en genoeg uitgediept voor het korte verhaal. In combinatie met de thema’s vriendschap, liefde, lust, vervelende ex, nieuwe (onbereikbare) liefde en de soms domme acties is het een geweldig feelgood verhaal. Je leeft met de meiden mee en hoopt dat ze de liefde vinden die ze zoeken.

Ik heb geweldig genoten van het verhaal, en hoop van nog veel meer verhalen van Fabienne te kunnen genieten in de toekomst. Een echte aanrader voor elk moment van de dag, een verhaal waar je gewoon vrolijk van word.