Voet op eigen bodem - Vannessa Thuyns ⭐⭐⭐⭐

Dit boek heb ik gelezen met onze eigen Buddyread clubje.

Voet op eigen bodem is het nieuwe feelgood verhaal van Vannessa Thuyns.

Maak kennis met Cat die na een mislukte auditie als violiste, haar relatie verbreekt waar ze niet gelukkig in was en vlucht op een trektocht door de wereld. Als ze anderhalf jaar later een telefoontje van haar moeder krijgt dat haar vader een hartoperatie moet ondergaan keert ze terug naar Nederland.

Vanaf het moment dat ze in Nederland aankomt is het een emotionele chaotische rollercoster voor Cat. Haar beste vriendin Lieke, probeert Cat te koppelen aan Bastiaan, maar ze is niet op zoek naar een relatie. Wanneer ze als oppas voor twee jongens gaat werken bij Viv en Menno, hoopt Cat de rust te vinden die ze zoekt. Op het eerste gezicht ziet alles er goed uit, maar niets is wat het lijkt.

Dit was mijn eerste boek die ik las van Vannessa Thuyns en ik moet eerlijk toegeven, het smaakt naar meer. Ze schrijft heerlijk vlot, makkelijk, beeldend met een heerlijk vleugje chaos, drama en humor. Vannessa weet de spanning goed op te bouwen. Vanaf het eerste hoofdstuk zat ik in het verhaal, letterlijk want het leest alsof je er zelf bij bent. Ik kon het boek maar moeilijk wegleggen.

De vrolijke cover vind ik heerlijk Hollands, een echte eyecatcher. Het trok gelijk mijn aandacht. De flaptekst sprak me ook erg aan, ik was heel benieuwd hoe het met Cat verder zou gaan.

Het is een heerlijke feelgood die gaat over hoe je je eigen leven wilt leiden. Je ouders hebben het beste met je voor maar soms vergeten ze jouw gevoelens hierbij mee te nemen. Over de sterke familieband die er is ondanks de ruzie en onenigheid. Familie en vrienden waar je op kunt steunen, in goede en slechte tijden. De schrijnende situatie voor sommige vluchtelingen in Nederland, die zo lief en behulpzaam zijn maar ook op zoek zijn naar hun eigen familie. En natuurlijk de liefde die altijd even om de hoek komt kijken en uiteindelijk niet meer weggaat.

De serieuze onderwerpen maken het verhaal niet te zwaar, het is allemaal mooi in balans. Hierdoor vlieg je door het verhaal heen, en het maakt het verhaal ook zoveel mooier en echter.

Al met al een geweldige feelgood, dus ga er lekker voor zitten en geniet van het verhaal van Cat. Echt een aanrader voor alle feelgood liefhebbers.